در بعضی از مدل‏های سورن، از موتور جدید ef7 استفاده شده که این مدل، از موتور معمولی پژو بهره می‏برد. در مورد ظاهر سورن می‏توان به طرح خطوط افقی پنجره جلو رادیاتور اشاره کرد که نسبت به مدل سورن با طرح داخلی سمند، از خطوط بیشتری برخوردار است. البته نکته مهم که در گرفتن تصمیم خرید اتومبیل برای آقای «نظری»(مالک خودرو) تأثیر اساسی داشته، رنگ اتومبیل است. ایشان با وجود داشتن یک دستگاه سمند، با دیدن این مدل elx و رنگ قرمز جذاب، تصمیم به خرید این اتومبیل گرفتند. در کنار این اتومبیل نیز مدل دیگری از این مدل به رنگ زیبای آبی کاربنی قرار داشت که به آقای «اردوان»، از اقوام نزدیک ایشان، پیشنهاد خرید این اتومبیل را دادند. ایشان نیز موافقت کردند. در واقع عامل اصلی جذب و خرید، رنگ این اتومبیل‏ها بوده است. این امر در انتخاب و جذاب‏تر شدن اتومبیل‏های داخلی کمک می‏کند. به تازگی شرکت‏های اتومبیل‏سازی نیز به اهمیت مبحث رنگ و در اتومبیل‏ها پی برده‏اند و رنگ‏های متنوع را روی اتومبیل‏های خود می‏پاشند. این امر در میزان شادابی مردم و شهر نیز مؤثر است.
نیروی محرکه این مدل نیز مانند مدل‏های سمند از نوع پژو است. اما از اینها که بگذریم، به داخل اتومبیل می‏رسیم که با طراحی جدید، حرف‏هایی برای گفتن دارد. در ادامه مطلب داخل مدل سورن elx می‏نشینیم.


طراحی جدید داخل

طرح داشبورد از خطوط منحنی برخوردار نیست و در نوع خود ساده است. فقط قسمت وسط داشبورد، درون قاب نقره‏ای رنگ براق قرار دارد و این امر باعث تنوع در داخل شده است. دریچه‏های کولر و بخاری از طرح ساده برخوردار است. در قسمت وسط و در بالای داشبورد، محلی برای اشیاء قرار داده شده که توسط در فشاری باز و بسته می‏شود. سیستم صوتی در بالا قرار دارد. در پائین آن، دکمه‏های در صندوق بازکن، قفل درها و فلاشر ( خطر چهار چرخ) قرار دارند. ساعت نیز در قاب بزرگ قرار داده شده است. با کمی دقت بیشتر، می‏توان به بزرگ بودن دکمه‏ها پی برد، اما هماهنگ با طراحی آن قسمت در رنگ و ضخامت، باعث شده تا از ظاهری متعارف برخوردار باشد. سیستم تهویه از نوع دیجیتال و اتوماتیک است. در نگاه اول به نظر می‏رسد که سیستم تهویه به‏طور جداگانه برای راننده و سرنشین جلو است، اما اینطور نیست و فقط دکمه‏ها به شکل دیجیتال در آمده‏اند. امکان دیدن درجه حرارت بیرون نیز در این قسمت وجود دارد. به‏دلیل تک سی دی بودن سیستم صوتی، در زیر آن، محلی برای قراردادن 5 عدد سی دی تعبیه شده است.


در ادامه نیز به پائین و قسمت منحنی قاب دور می‏رسیم که محلی خالی و مناسب برای قراردادن اشیاء کوچک ایجاد شده است. دسته دنده با طرح و رنگی که دارد، با قاب نقره‏ای دور وسط داشبورد، هماهنگی دارد. البته در اتومبیلی که مورد آزمایش قرار گرفت، دسته دنده معمولی به نوع کروز کنترل تغییر داده شده است. این تغییر توسط نمایندگی مجاز ایران خودرو انجام گرفت. طرح رودری‏ها تغییر کرده است. دکمه شیشه‏ها و تنطیم و جمع کن آینه‏های بغل در قالب یک مجموعه و هم رنگ قاب وسط داشبورد در محلی بالاتر و صاف‏تر روی در راننده قرار گرفته‏اند. با این تغییرات، حس قرضی بودن قطعات داخل از بین رفته است. زیر آرنجی جلو نسبت به قبل کوچک‏تر شده و فضای کمی برای قرار دادن اشیاء به‏وجود آمده است. دریچه‏های تهویه برای سرنشینان عقب نیز باریک‏تر شده و در کنار قرار گرفته است. کیلومتر شمار نیز هماهنگ با داشبورد تغییر کرده است. علاوه بر نشان دهنده‏های معمول، توسط صفحه نمایش دیجیتالی وسط، اطلاعات مورد نیاز به نمایش در می‏آید.


تجربه رانندگی

تجربه رانندگی با یک اتومبیل که فقط طرح داشبورد آن تغییر کرده است، نمی‏تواند زمان زیادی نیاز داشته باشد. اما نسبت به طرح قبل، می‏توان مقایسه کرد. و شاخص‏های انسانی در استفاده از دکمه‏ها و دیگر قسمت‏ها را در نظر داشت. ظاهر جدید همیشه با وجود عدم تغییر موتور، حس خوبی را به راننده القاء می‏کند.
با شروع حرکت، اولین موردی که جلب توجه می‏کند، وجود فضای باز در جلوی دسته دنده است، طوری‏که در دنده‏های یک، سه و پنج، دست راننده به جلوی کنسول وسط داشبورد برخورد نمی‏کند. همانطور که گفته شد، دسته دنده مدل مورد آزمایش، برای اضافه کردن سیستم کروز کنترل توسط بخش لوازم جانبی ایران خودرو ( آپکو) تغییر کرده و پهن و گرد شده است. این سیستم با پدال گاز نیز ارتباط دارد و در زمان استفاده، پدال گاز از زیر پا خارج می‏شود و هنگام استفاده، خیلی راحت و سریع نیست. اما اگر قرار باشد که روزانه مسیر طولانی را در اتوبان رانندگی کنید، کارآمد است. آینه‏های بغل، با وجود تیز بودن گوشه‏ها، دید وسیعی از کنار به راننده می‏دهد. در حین رانندگی، استفاده از امکانات و دکمه‏ها راحت است. همچنین بزرگ بودن دکمه خطر، استفاده از آن را آسان کرده است. کیفیت قطعات در بعضی از قسمت‏ها، قابل قبول نیست. به‏طور مثال می‏توان به فرمان اشاره کرد که در حین استفاده، خط تیز قالب احساس می‏شود و به‏طور کامل پرداخت نشده است. به همین منظور نیز، ذهن مالک را برای نصب رو فرمانی به خود مشغول می‏کند. درپوش روی داشبورد نیز با چند بار باز و بسته کردن، حس نگرانی در خراب شدن را القاء می‏کند. مکانیزم دکمه در داشبورد ایراد دارد و با وجود نو بودن اتومبیل، دکمه در داشبورد خراب شده است. این مورد در اتومبیل آقای «اردوان»، مشاهده شد.
در خاتمه از آقایان «نظری» واردوان به جهت صرف وقت و همکاری در تهیه این گزارش تشکر می‏کنیم.

قیمت سمند سورن ای ال ایکس : 000/500/19 تومان
قیمت سمند سورن ای اف سون : 000/500/20 تومان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1738
بازدید دیروز : 533
بازدید هفته : 6834
بازدید ماه : 8917
بازدید کل : 609749
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2